The big day!

Hejsan ni som läser! Den här dagen är inte vilken dag som helst. Den här dagen är nämligen anledningen till hela resan hit till USA. Okej, låt mig berätta.

För ca 30 år sedan åkte min pappa som  utbytesstudent till Cape Gierardeau, en liten stad som ligger i Missouri. Där bodde han hos Tillie och hennes make Floyd. Pappa stortrivdes i Missouri vad jag förstår, vilket inte är alls är konstigt när man vet hur rar Tillie är. En riktigt varmhjärtad gammal dam.

Hon har 5 barn och pappa är mycket god vän med en av dom som heter Mike . Min familj har hållit kontakten med Mikes familj(de som vi hälsade på i Florida) o Tillie, till och med varit över till varandra. Jag vet inte när men pappa lovade Tillie något en gång. Han sa "När du fyller 90 år Tillie, då kommer jag och min familj över till Cape för att träffa dig" det var bara att börja spara. Det var ett stort löfte men idag är det Tillie's 90:onde födelsedag och vi är här för att fira den!

Vi har fått träffa nästan hela tjocka släkten till Tillie.Jag får bra träning med engelskan när jag pratar med alla amerikanare men känner fortfarande att min svenska "melodi" verkligen lyser igenom i mitt engelska uttal.Imorgon ska det vara något slags firande i kyrkan eftersom hon varit en trogen "stammis" i kyrkan nästan hela sitt liv. Jag är inte riktigt van vid att gå till kyrkan men imorgon får jag iallafall se hur den katolska kyrkan i Usa är. Bäst jag snyggar till mig!

 

{mamma och pappa försöker hitta rätt väg}
Hoppas inte det där var allt för komplicerat att förstå!  Kram Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback